Masennus....tuo nykyään paljon käytetty sana.

Mutta mitä se on?

Miltä se tuntuu?

Miten se näkyy?

Olen kohta 30v "aikuinen" eronnut kahden ihanan lapsen isä.

Viimeisen vuoden tapahtumien myötä olen ruvennut miettimään miksi on elämää ja miksi sitä eletään. En ole löytänyt vastausta vaikka viimeiset puolivuotta olen valvonut jopa kokonaisia öitä asioita pohdiskellen. Pohdiskeluni tuloksena on vaan tullut merkkejä järjettömyydestä ja elämisen halu on laskenut huomattavasti.

Muutimme erilleen vaimoni kanssa vuoden 2011 jouluna ja nyt kun joulu taas lähestyy sain kuulla lapsilta että ovat löytäneet uudet ystävät, siis lapset ja entinen vaimoni. Olin jo pitkään luullut että asia ei juuri minussa muuttaisi mitään kunnes asiasta kuulin. Väärin! Murruin täysin. Nyt en ole nukkutnut kahteen yöhön enkä myöskään syönyt. Eilen päätin että käyn ostamassa putkea ja teippiä, ajan autoni syrjäiselle paikalle ja nukun pois. Kaikki tämä vain siksi että olen jo pitkään ollut vailla suuntaa elämässäni ja ainut asia mikä on minua vienyt eteenpäin on nuo ihanat viattomat lapset.

Ajassa viikko taakseppäin....

Kävin lääkärissä 26.11.2012. Kerroin että minun on paha olla ja että en saa nukutuksi. Lääkärin vastaus kyselyiden jälkeen, psygoloki soittaa sinulle tammi-helmikuun aikana niin pääset juttelemaan. Menin lukkoon saatuani lääkärin vastauksen ja poistuin autoon itkemään ja palasin takaisin töihin.

En tiedä onko minulla masennusta mutta tiedän että minulla on todella paha olla.

Tämä ei ole hätähuuto eikä säälin hakemista. Tämä on toteamus miltä minusta tuntuu ja tein tämän itseni vuoksi.